Imorgon är det dags...

 
Oj vad vi har ätit idag!
 
God lunch på Mälarpaviljongen sen en mysig promenad längs vattnet in till stan, yoghurtglass från Frozen yoghurt Factory! Tillsammans blev det över 500 g glass! HAHA! Men vad gott det var! Kunde inte bestämma smak i vanlig ordning så blev 4 :D haha!
 
Sen efter det blev det en till promenad mot Gamla stan där det blev ett obligatoriskt besök i SciFi bokhandeln hittade x antal nya serier jag ville läsa... SUCK! Faaarligt att gå in men så kul! Får massa nya bok och serietips så är toppen! Sen blev det fika på Espresso House mittemot! 
 
Innan vi hämtade Elton så åkte vi till outlet för att kolla skor sen en sväng in på Ikea så då blev det MAX sen med haha! Vi skulle inte hinna laga mat hemma... Så mår lite smått illa...
 
Men imorgon är det nya hårda tag med kosten:
 
- Inget godis, socker,sötsaker, skräpmat, alkohol
- En dag i veckan att unna mig ngt, ingen ätardag utan väl valt ngt gott ex ett glas vin, en liten chockladkaka etc.
- Inga kolhydrater på kvällen om jag inte tränar.
- Bra kolhydrater till frukost och lunch så som havregryn( fiber) råris, quinoa, matvete, sötpotatis. Inga kolhydrater på kvällen OM jag inte tränat styrka på kvällen.
- Komma igång ordentligt med mitt vattendrickande igen SLARVAR massor. Och i princip bara dricka vatten sluta med cola zero etc. Ngn gång ibland visst men ni fattar.
- Massor och massor med grönt! Äter mkt idag men ska börjar utforska lite mer alternativ etc.
- Börja göra energirika smothies! Så måste införskaffa en mixer. Vill ha en Mixtogo som man bara mixar sen på med ett lock! Kan tyckas onödigt men det sparar tid och disk och man slipper ett moment med att hälla över.
Så om ni har tips på bra, energirika, nyttiga och mättande smoothies typ till mellanmål. Tipsa gärna!
- Äta alla mellanmål. Här sköter jag iofs detta väldigt bra! Men samma här ska kolla runt en del för att hitta lite mer tips på bra mellanmål
 
Så egentligen är det inte så mkt som jag måste ändra men det är så pass mkt att de kommer att märkas rätt väsentligt. Satte på mig jeansen jag köpte i början av sommaren idag och ja det märks...
 
Och det är absolut inte svårt eller egentligen det är bara detta jäkla sug man får ibland! Jag har vart sjukt duktig för bara ett tag sen så vet ju att det går!
 
Känner att detta är ett måste av flera olika anledningar
 
-få maximalt ut av min träning
-slanka till kroppen ( igen)
Men absolut VIKTIGASTE är faktist att jag vill må bra! Nu när jag jobbar igen ser jag det som ÄNNU viktigare att jag äter rätt och bra för att orka med jobb, vardag, Elton och träning! Och tror helt på att detta är en stor del av detta! 
 
Så varför ska det eg vara så svårt att säga nej till gott? Något man får njuta av en kort kort stund mot ngt man kan njuta av varje dag i veckan!? Ha en sund och ja FIN kropp ska inte sticka under stolen där ;)
 
Så nu har jag detta inlägg nerskriver dels för mig själv att komma tillbaka och titta på och kanske kan peppa ngn mer av mina vänner! 
 
"Firade" detta idag med två nya träningstights! Samma modell olika färger ett par grå och ett par svarta. Går ju åt när jag jobbar i svarta mkt nu sen kan det vara kul med ett annat par när jag tränar. Man får gaaaalet snygg rumpa i det grå! Testade bara dem:D 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: