Ett eget språk

 
Något som verkligen fascinerar mig med Elton eller ja barn är det "egna" språket man får med dem. Elton har sina ord och uttryck för vad han vill och vi vet nästan jämt vad det är han menar trots att han inte sagt så många olika ord än. Häromdagen var mamma här då skulle han berätta det då lät det såhär:
 
Elton: Momoj hää
Jag: ja precis mormor var här och hälsade på
Elton: Momoj mmm
Jag: Ja vi fikade när hon var här
Elton: Momoj gååå
Jag: ja mormor gick sen
Elton: momoj brumm
Jag: Ja mormor åkte bil hem
 
Eller när han ser en motorcykel:
 
Fafaj (morfar, mofa börjar dock dyka upp nu) brrrrrum
Jag: Ja morfar har en motorcykel
 
Sen är han nöjd! Då har han berättat de han vill och jag har visat att jag förstår vad han menar:) 
 
Elton "pratar" mkt med sig själv, och mormor och morfar dyker ofta upp när han snackar. Inte så konstigt då vi ses ofta, det är som att han går runt och testar att berätta saker.
 
Han har även börjat härma mer och mer vad man säger nya ord som dykt upp är: leka,fika,byxa,blöja kommer mer och mer han vill gärna ha den på sig, byta, bajs, kiss, äta, katt så visst händer det grejer :) Säkert mer men som jag inte kan komma på nu!
 
Det är så kul att se hur han utvecklas! 
 
Annars så är det onsdag, Elton är på förskolan, E tränar sen ska han jobba. Jag ska träna snart sitter och försöker ladda inte så sugen alls. Sen hämta Elton och sen så ska vi till Sandra och Ludvig för middag och bus!
 
Kram på er!
Kommentera inlägget här: