När hjärtat stannar

 
Idag när vi hade hämtat Wilmer och skulle gå på bussen så hände något väldigt obehagligt...
 
De håller på att bygga vid busshållplatsen så de har gjort en liten yta plan så man kan komma ombord bussen men rester är det sen en vall av sand/grus sen en bit på 10 cm där det inte är något sen kommer själva kanten. Alltså man kan inte gå där med vagn, bussen stannar åker fram men jag kommer inte på med vagnen pga hur det ser ut. Elton går ombord och en annan resenär går ombord och säger till att han måste köra fram lite för att jag inte kan gå ombord med vagnen. vad gör han då? Personen som säger till är även en av förskolepedagogerna på hans förskola så är någon jag vet vem det är och hon var väldigt bekymmrad när bussen kom hur jag skulle komma ombord.
 
JO han ÅKER! Med mitt barn på BUSSEN och jag står kvar med Wilmer och vagnen, ja de kanske inte var det bästa att låta Elton gå ombord först men jag trodde jag skulle klara att få upp vagnen och sen när de sa till att jag inte kunde få upp vagnen .. Så började vinka och tjoa och hade sån sjuk panik i bröstet! Som tur va var det folk på bussen som reagerade så han stannade efter ca 30 m och jag kunde springa ikapp och gå ombord. Frågar väldigt upprörd ( var ju helt panikslagen) hur han tänkte! DÅ skyller han allt på mig det var mitt fel att de byggde och mitt fel att jag inte gick med vagnen i första dörren ( ja det är ju så lätt) Inget förlåt jag är ledsen ingenting fy vad arg jag blev! SÅ ja de blev en skikande mamma på den bussen... 
 
Såhär i efterhand är jag arg på mig själv att jag släppte på Elton innan men är ju vanligtvis inget problem då man kommer på med vagnen... 
 
Så en upprörd mamma ringde till SL och förklarade hela sitationen och vad som hänt och fick ett bra bemötande och de menade även det på att han som gjort fel även om jag självklart kunde gjort annorlunda med.
 
Så jag hade bra hjärtklappning några timmar efter det...
 
Kommer altid göra om det iaf... Hoppas de ser över lite rutiner, han började gorma om att de bygger om etc men det är väl något man som chaufför ska veta om man kör den rutten veta vad som är annorlunda och vilka problem som kan uppstå.. Och inte beskylla kunden för att det är som det är...
 
Elton hanterade allt väldigt bra trodde han skulle vara jätteledsen när jag väl kom på men han var hyffsat lugn men sen så han : Mamma om han åkte utan dig då blir jag ledsen, han är en dum busschaufför"
 
Älskade älskade pojke. 
 
 
Kommentera inlägget här: